Enkel, snabb (?) manikyrby Matilda

Då slog det mig en idé. Jag gör ett inlägg om hur jag gör min egna hemmagjordamanikyr. Jag har vart på manikyr ett par ggr, men har dock vart i utlandert så jag har mest fattat n0ll, så har inte lyssnat. Men vafan?Jag kör mitt race & så som jag gör! :D Varsågoda.



1. En nagellacks remover som funkar iallafall.
Använd en bommuls tuss, det är enklast.
(Jag var bara tvungen att redigera bilden,
naglarna var sjukt äckliga, dock inte mina
men iaf) Haha.



2. Och nagelsaxen tror jag ni alla har sett nångång.
Jag klipper naglarna när dem börjar bli slitna,
och jag klipper bara jätte lite längst ut för att spara
längden på naglarna så mycket som möjligt.


3. Next, jag filar naglarna med en nagelfil, för att få en mer
slät, jämn och inte lika vass kant. + Snygg form ;)



4. Sedan använder jag en... (vad jag nu ska kalla det?)
Nagelbands-petare? Haha, jaja! Man petar ner nagelbanden
med den iallafall, egentligen vet jag inte varför man använder den?
Jag använder den för att nageln känns frächare och
snyggare form ;) (Brukar använda den till att pilla bort
smuts under naglarna också, haha)



5. Nästa på tur som så kallad "Skyddande nagellacket".
Det finns 1000 att välja mellan, men jag använder detta.
Det funkar jätte bra. Det är för att naglarna inte ska
dela på sig lika mycket & för mindre gula naglar!
Torkar på typ 5 sek. Kanon bra!

 
6. Och vad är snyggare än rosa nagellack lixom? Gud ja, det måste nog vara någon av den snyggaste färgen som någonsin skapats! Haha, Var bara noga med att inte måla utanför, vid misstag är det smidigt och enkelt att använta topz att peta bort med!

Extra

7. Och vad är snyggare än ett nagel smycke?
Jag tycker ba de e så sjuuuuuuukt snyggt!
Love it.

Jag börjar bli trött. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0